Mobil Web Siteleri ve Önemi

Mobil web, son zamanlarda web ve internet teknolojilerinin parlayan yıldızı olarak trendini arttırmaya devam etmektedir. Mobil web sitelerinin kullanımı o kadar arttı ki; web dünyasında bilinen sitelerin mobil versiyonunun olmadığını görünce çok şaşırıyoruz. Bir web sitesinin mobil versiyonu gerekli midir? Ya da sitenizin mobil versiyonunun olmaması size ne kaybettirir? Belki şimdilik pek bir şey değil, ancak ileride çok şey kaybettireceği kesin. Neden mi?

2011 yılı itibari ile internet kullanımı dünyada 2 milyarı aştı. Bu kullanımın büyük bir kısmı mobil cihazlardan sağlanıyor. Trenddeki bu ivmeyi dikkate alan Morgan Stanley, yayınladığı rapora göre 2015 yılında tabletler ve akıllı cihazlardan sağlanan internet erişiminin, masaüstü bilgisayarlardan sağlanan erişimi geçeceğini öngörüyor. Durumdan da anlaşılacağı üzere interneti kullanan bu büyük kitle masaüstü gibi sabit noktalardan mobile doğru hareket ediyor.

web sitesi

web sitesi

Gelişmiş ülkelerdeki birçok işletme ve kurum bu gelişmelerin bilincinde olarak sitelerinin mobil versiyonunu hayata geçiriyor. Türkiye’de ise bu gelişmeler genelde bilgi tabanlı değil, işlem tabanlı yapılıyor. Örneğin, Türkiye’de birçok bankanın mobil bankacılık hizmeti bulunurken bilgi tabanlı(kurumsal, e-ticaret vs.) bir mobil web sitesi bulunmuyor. Bu durumu şöyle örnekleyebiliriz; siz ayağınıza kadar gelmiş müşteri olma potansiyeli olan ziyaretçilere “red” cevabı veriyorsunuz. Rekabetin bu kadar yoğun olduğu, bir müşterinin bile çok değerli olduğu böyle bir zamanda hiçbir firma bu lükse sahip olamaz.

“Artık mobil tarayıcılar birçok siteyi rahatlıkla gösterebiliyor, ne gerek var Mobil Web’e?” sorusu akla gelebilir. Bu gereksinimi şu şekilde sıralayabiliriz;

  1. İşlevsellik: Standart büyüklükte bir sitenin ortalama genişliği 960, 980 pixel’dir. Bu site 280 pixel genişlikte bir mobil tarayıcı ile görüntülenirse bir şeyleri okumak için sürekli ekranı büyütüp küçülmeniz gerekir. Zaten çok efektif bir görüntü de sağlamayacaktır.
  2. Performans: Mobil cihazlar kullanıcısının asıl hedefi ihtiyacı olan bilgiye en kısa sürede ulaşmaktır. Bu sebepte standart bir web sitesi için oluşturulan görseller ve bazı dosyalar mobil kullanıcılara gösterilmemelidir. Bu, hem mobil sitenin hızlı açılmasını sağlayacak, hem de ziyaretçinin gereksiz veri transferini engelleyecektir.
  3. Teknolojik Gelişmeler: Yukarıda da bahsettiğim gibi, dünya mobile doğru hareket ediyor. Siz de işletme olarak bu sürecin içinde yer almalısınız.

“Mobil web sitesi nasıl olmalı?” konusuna adım atalım. Her şeyden önce, mobil web sitesinde aşağıdaki sıralanan gereksinimler karşılanmalıdır;

  • Mobil web sitenin tasarımı var olan web sitesiyle uyumlu bir bütün içinde olmalıdır.
  • Mobil web sitesi sadece tek bir mobil tarayıcıya bağımlı kalmamalı, en çok kullanılan 5-6 tarayıcıyı desteklemelidir.
  • Mobil web sitede hangi bilgilerin yer alması gerektiği, hangilerinin mobil kullanıcılar için gereksiz olduğuna karar verilmelidir.
  • Sitede kullanılacak tüm görseller, animasyonlar ve diğer medya içerikleri mobile göre optimize edilmelidir.
  • Her iki sitede yer alan bilgilerin tutarlılığı, tek noktadan yönetilebilirliği çok önemlidir. İnsan yönetimine bırakılan her içerik belli bir süre sonra tutarlılık ve güncelliğini yitirecektir. Bu yüzden iki site de aynı veritabanlarından beslenmelidir.

web tasarım sitesi olarak en yeni ve en güncel haberlerle karşınızdayız

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: